Drieduizend kleine pietluttigheden
Zonder twijfel de interessantste techneut die ik dit jaar sprak, was Dr. Wolfgang Ziebart, bezieler van de I-Pace, eerste full-electric Jaguar.
Enkele weken terug verscheen dit fantastische interview met hem in Forbes.
Hij heeft het er onder meer over waarom Tesla door haar "production hell" moet om de Model 3 te maken. Ondertussen blijkt dat het zelfs nog moeilijk blijkt dan Elon Musk in juni voorspelde en de productie maar niet op gang komt.
“O.K., so you finally have that new car with all the bits it is supposed to be produced with. You also have something else: Some 3,000 minor quibbles, all in themselves no show stoppers, but in total, it’s not the quality a customer demands. For a truly refined car, you must work through these 3,000 nitpickings. And finally, you also need to be able to replicate it on a production line, which runs at one car every two minutes.”
Herbekijk zeker het interview dat Clo en ik van hem afnemen op de Berlin Formula E eerder dit jaar.
Header-foto: (c) Bertel Schmitt
Member discussion